Mijn winkelwagen (0) €0,00

  • slide 1 123
  • Slide 2 123
  • Slide 3 123

Betalen

Veilig online winkelen

Om online een bestelling te kunnen plaatsen is het natuurlijk noodzakelijk dat u een paar gegevens doorgeeft. U kunt er echter zeker van zijn dat deze strikt confidentieel worden behandeld en dat de systemen van Gepro Trading volkomen veilig zijn. Uw gegevens kunnen enkel door Gepro Trading bekeken worden. 

Het betaalproces bij een bestelling bestaat uit vier stappen die u dient te volgen:

1. Eerst en vooral dient u enkele persoonlijke gegevens in te voeren. Deze zijn nodig voor een correcte afhandeling van zowel de levering als de betaling van de bestelling.

2. Daarna kunt u aangeven waar u de levering wilt laten plaatsvinden. Een thuisadres of werkadres behoren tot de mogelijkheden. Nadat u deze gegevens hebt ingevuld, krijgt u een overzicht van de bestelling, de prijs en het leveringsadres.

3. Wanneer alle gegevens correct zijn, kunt u betalen via Direct e-banking, Mistercash, Paypal, credit card of iDEAL. Dit gebeurt steeds via een beveiligde link zodat u in alle vertrouwen de betaling kunt uitvoeren.

4. Na uitvoering van de betaling, ontvangt u een bevestigingsmail zodat u er zeker kunt zijn dat de betaling correct is uitgevoerd.

 

Betalen via Direct e-banking 

Direct e-banking is de directe betaalmethode van Payment Network AG ook wel Sofort Banking genoemd. Met sofortbanking kunt u al tijdens de bestelling makkelijk een overschrijving voor het desbetreffende bedrag via uw online banking maken. Gepro Trading ontvangt na voltooiing een real-time bevestiging van sofortbanking/direct e-banking. Op deze manier kan Gepro Trading magazijngoederen en digitale producten direct versturen - u ontvangt uw aankopen hierdoor sneller.

sofortbanking voldoet aan de hoge veiligheidsnormen van het online banking en beschikt over een door de TÜV-geteste bescherming van persoonsgegevens. U hoeft zich niet te registreren en u heeftt ook geen creditcard nodig. U betaalt eenvoudig, veilig en snel direct via uw online-bankrekening.

 

Betalen via Mistercash 

De betaal methode MisterCash, ook wel Bancontact/MisterCash, is ontwikkeld door de Belgische banken in samenwerking met Atos Worldline. Het is een soortgelijk systeem als Maestro. De MisterCash betaalkaarten welke geschikt zijn voor online betalingen zijn voorzien van het 3D Secure protocol. Dat wil zeggen dat er een extra verificatie stap genomen moet worden om de betaling te autoriseren. Hierdoor neemt de kans op fraude af.

 

Betalen via Paypal  

PayPal is een online betaal dienst waarmee bedrijven en consumenten betalingen kunnen verzenden en ontvangen met behulp van een email adres. Dit systeem wordt ook wel een 'e-wallet' genoemd. Deze virtuele portemonnee kan op verschillende manieren worden gevuld. Het tegoed kan gebruikt worden om online betalingen te verrichten.

PayPal heeft als voordeel dat er miljoenen mensen ingeschreven staan. De kans is daardoor groot dat uw klant reeds een PayPal account heeft. Een tweede voordeel is dat er bij PayPal via heel veel verschillende manieren een tegoed gestort kan worden. Dit kan bijvoorbeeld met lokale betaalmethoden als iDEAL en MisterCash, maar ook met Credit Card.

 

Betalen via iDeal 

Een mogelijkheid om te betalen is een betaling via iDEAL. iDEAL werkt zoals internetbankieren met de eigen bank. Om gebruik te maken van iDEAL is het voldoende om dit aan te duiden als betaalmethode. Het is natuurlijk wel essentieel dat uw bank aangesloten is bij iDEAL om het gebruik ervan mogelijk te maken.

U wordt doorgestuurd naar een beveiligde link waar u kunt aanduiden via welke bank u wilt betalen. Van daaruit komt u dan terecht in het vertrouwde betaalsysteem van uw bank. Alle gegevens van de aankoop zijn al voor u ingevuld. Het enige dat u nog hoeft te doen is de betaling goedkeuren en uitvoeren.

Hierna ontvangt u een bevestiging van uw bank en vervolgens wordt u automatisch teruggestuurd naar de website van Gepro Trading.

 

Wat is iDeal?

iDEAL is een betaalmethode die u de mogelijkheid biedt om online op een veilige manier te betalen via uw eigen bank. Het komt erop neer dat u gaat pinnen op het internet. Maar er zijn een paar extra voordelen aan verbonden. Zo zijn alle gegevens al ingevuld voor u en hoeft u dus enkel de betaling nog bevestigen. Doordat u binnen de vertrouwde bankomgeving betaald, weet u ook met zekerheid dat aan alle veiligheidsmaatregelen is voldaan.

 

Banken die met iDeal werken

Op dit ogenblik is het nog niet mogelijk om met iedere bank via iDEAL te betalen. Tal van banken zijn al aangesloten en een heleboel andere tonen wel interesse, maar het blijft nog raden wanneer zij ook effectief zullen aansluiten. Op dit moment kunt u al via iDEAL betalen wanneer u één van de volgende banken gebruikt:

ABN Amro (inclusief voormalige Fortis Bank klanten), Friesland Bank, ING Bank (inclusief voormalige Postbank klanten), Van Lanschot Bankiers, SNS Bank, SNS Regio Bank, Triodos Bank en ASN Bank.

Zit uw bank hier niet tussen, dan hoeft dat echter geen probleem te betekenen om bij Gepro Trading te bestellen. U kunt altijd kiezen om met credit card te betalen in plaats van met iDEAL. En wellicht zal uw bank zich in de toekomst ook aansluiten.

 

Betalen via Credit Card   

Ook een betaling met credit card is mogelijk bij Gepro Trading. Hiervoor gaat u als volgt te werk:

U geeft aan dat u per credit card wilt betalen op de betaalpagina en duidt het type credit card aan waarvan u gebruik wenst te maken.

Vervolgens vult u het nummer van de credit card in, de vervaldatum en cvc code. Deze laatste is een veiligheidscode die u op de achterkant van de credit card vindt. U krijgt een bevestiging wanneer de betaling is goedgekeurd en wordt dan automatisch teruggestuurd naar de website van Gepro Trading.

De betaling wordt met een vertraging van de credit card geïncasseerd. Dit wil zeggen dat het bedrag pas na drie dagen in mindering wordt gebracht. Vaak heeft u op dat ogenblik de bestelling al ontvangen.

 

Betalen via Rembours

Indien u kiest voor levering onder rembours, dan betaalt u uw bestelling contant op het moment van aflevering. U betaalt het aankoopbedrag vermeerderd met de rembourskosten rechtstreeks aan de chauffeur van de bezorgdienst op het moment dat u de bestelling in ontvangst neemt.

 

Terugdraaien betaling

Een betaling via iDEAL of credit card kunt u niet terugdraaien eens u ze bevestigd hebt. Zolang de bevestiging niet heeft plaats gevonden, kunt u altijd nog beslissen om van de aankoop af te zien, maar nadien is dat niet meer mogelijk. Natuurlijk rest u wel de mogelijkheid om het pakket niet te aanvaarden of terug te sturen. Op dat ogenblik stort Gepro Trading het volledige bedrag van de bestelling terug. Maar een annulering van de betaling is geen optie.

 

Is mijn bestelling gelukt

Natuurlijk wilt u er zeker van zijn dat de betaling uitgevoerd is wanneer u een bestelling plaatst. Zowel bij een betaling per credit card als iDEAL krijgt u een betaalbevestiging van zodra de betaling is uitgevoerd. Deze bevestiging mag u beschouwen als een bewijs dat de betaling gelukt is. U kunt er ook een afdruk van maken, zodat u nadien makkelijk alle specificaties van de betaling kunt terugvinden. Bij een betaling via iDEAL zult bovendien ook dadelijk de overschrijving terugvinden bij de betaaloverzichten van de bank. Bij gebruik van een credit card zal het enkele dagen duren voor de betaling zichtbaar is in de uittreksels.

 

Betaling lukt niet

Hoewel het nagenoeg niet voorkomt, kan het altijd gebeuren dat het niet lukt om een betaling af te ronden. Vaak ligt de oorzaak hiervoor bij iDEAL, de bank of de credit card maatschappij. Zij kunnen bijvoorbeeld tijdelijk een onderhoud uitvoeren aan hun website of betaalsystemen waardoor betalingen tijdelijk niet mogelijk zijn. In principe volstaat het om de betaling op een later tijdstip uit te voeren. Eens de werken gedaan zijn, zal u geen problemen meer ondervinden en anders kan u altijd contact opnemen met Gepro Trading.

Mocht u echter meermaals geprobeerd hebben om te betalen en blijvend problemen ondervinden, dan kunt u altijd een e-mail sturen naar de klantenservice van Gepro Trading. Zij zullen dan voor u nagaan waar het probleem zit en welke oplossingen er zijn. Zo kunt u alsnog de bestelling plaatsen.

Wanneer u een korting bent misgelopen omdat de betaling niet doorgevoerd kon worden, kunt u dit ook aan de klantenservice melden. Zij zorgen er dan voor dat u de korting alsnog toegekend krijgt.

 

Factuur en besteldocumenten

Bij elke bestelling word er één document toegevoegd aan de bevestigings e-mail. Mocht u een factuur willen ontvangen kan u een e-mail sturen naar info@geprotrading.com.

Het document wat standaard aan u e-mail bevestiging wordt toegevoegd is de orderbevestiging. Hierin kunt u zien wat u besteld heeft, wat het factuuradres eventueel is en wat het verzendadres is.